FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Tak, w naszej ofercie znajdziesz szybkie przesyłki kurierskie do wszystkich krajów Unii Europejskiej. Czas doręczenia zależy od wybranego kraju doręczenia. Ceny przesyłek sprawdzisz w naszym cenniku.

„Pobranie” to sytuacja, w której adresat płaci za paczkę przy jej odbiorze. Koszt usługi kurierskiej pokrywa jednak zawsze wysyłający w momencie nadawania paczki.
Odebrana przez kuriera kwota jest przekazywana przez firmę kurierską do Paczuchy, skąd przekazujemy ją do nadawcy na wskazany rachunek i dane zapisane w koncie użytkownika Paczuchy. Nadając przesyłkę za pobraniem, możesz liczyć na zwrot jej wartości w ciągu 7 dni roboczych od dnia jej doręczenia, choć termin ten jest często krótszy i zależny od przewoźnika.

Nie, Paczucha jest pośrednikiem między nadawcą a firmami kurierskimi. Dzięki temu, że podpisaliśmy z nimi specjalne umowy, przesyłki zlecone przez Paczuchę są dla Ciebie tańsze niż zamówione bezpośrednio u przewoźnika.

Obsługujemy płatności z góry przez PayU (za pomocą karty, e-przelewu lub kodu BLIK), a także płatności przelewem po otrzymaniu faktury VAT.
Realizację zamówienia przy wpłacie z góry rozpoczynamy zwykle w ciągu kilku minut od otrzymania wpłaty. Jeśli chcesz rozliczać się przelewem po otrzymaniu faktury, prześlij nam na adres bok@paczucha.pl skany dokumentów rejestracyjnych firmy, zawierających nadanie NIP, REGON, KRS lub wpis do EDG.

Fakturę VAT za wszystkie zamówienia z całego miesiąca wystawiamy na początku kolejnego miesiąca. Przygotowujemy ją w formie elektronicznej i wysyłamy e-mailem na adres podany przez Ciebie przy rejestracji.

Cena przesyłki obejmuje obsługę zamówienia i przekazanie go do realizacji przez Paczuchę stworzenie listu przewozowego gotowego do druku i przekazania kurierowi, mailowe powiadomienie o terminie odbioru przesyłki przez kuriera, sam odbiór i doręczenie paczki do adresata.

Pierwszy dokument potwierdza, że nadałeś paczkę w systemie. Drugi – że kurier odebrał od Ciebie paczkę. Oba dokumenty wygenerujesz automatycznie podczas składania zlecenia lub po wejściu do panelu zarządzania przesyłkami i kliknięciu opcji „generuj protokoły”.
Pamiętaj, że dla przewoźnika DPD protokół odbioru jest dokumentem wymaganym, który musisz wydrukować w 2 egzemplarzach.
Kurier i nadawca potwierdzają własnoręcznym podpisem na protokole odbioru nadanie przesyłki.

Zależy to od przewoźnika:
- DPD, DHL– po pierwszej nieskutecznej próbie doręczenia i kontakcie telefonicznym przesyłka jest zwracana bezpośrednio do nadawcy

Wszystkie zwroty są płatne w wysokości wartości podstawowej opłaty za przesyłkę.

To cechy paczki związane z jej nietypowym kształtem lub opakowaniem, powodującymi, że przesyłka jest trudniejsza w transporcie. Każdy przewoźnik określa własną listę elementów niestandardowych.

Najczęściej zaliczają się do nich przesyłki:

- opakowane w zewnętrzne kontenery wysyłkowe wykonane z metalu lub drewna;
- o kształcie cylindrycznym, takie jak: beczki, bębny, wiadra;
- o kształcie okrągłym, owalnym, nieregularnych kształtach, z wystającymi elementami;
- o lepkiej powierzchni, uniemożliwiającą swobodne zsuwanie się;
- których zawartość stanowią luźne, ciężkie elementy lub płyny (w tym chemikalia);
- składające się z dwóch odrębnych części połączonych w jedną całość np. za pomocą folii stretch, taśmy,
- o wyjątkowo dużych rozmiarach

Jeśli nie wiesz, czy twoja paczka jest elementem niestandardowym, skontaktuj się przed zamówieniem kuriera z biurem obsługi klienta Paczuchy, mailowo przez skrzynkę bok@paczucha.pl.

Paczki dostarczane są przez firmę kurierską DPD oraz DHL na terenie całej Polski oraz wszystkich krajów Unii Europejskiej.
Paczki nie są dostarczane do skrytek pocztowych. Pamiętaj też, żeby decydując się na usługi dodatkowe sprawdzić za pomocą kodów pocztowych, czy są dostępne na wybranym obszarze.

Zależy to od firmy kurierskiej:
- DPD, DHL – odbiór przesyłek planowany jest na pierwszy możliwy termin w dzień roboczy. Przesyłki są odbierane przez kurierów w każdy dzień roboczy.

Tak, istnieje taka możliwość. Żeby z niej skorzystać zaznacz w formularzu nadania odpowiednią opcję. Pamiętaj, że własnoręczne dostarczanie przesyłek jest możliwe od poniedziałku do piątku w dni robocze. Listę oddziałów do których dostarczysz przesyłkę znajdziesz w zakładce "kontakt".

Pierwszy krok to założenie konta na platformie Paczucha. Jeśli już masz konto, przejdź do formularza klikając przycisk „Nadaj paczkę”. Następnie uzupełnij dane nadawcy, odbiorcy i informacje dotyczące paczki. Na tej stronie przygotujemy list przewozowy, który otrzymasz e-mailem lub znajdziesz na swoim profilu.

Następnie wydrukuj list przewozowy i dołącz go do paczki. Kolejne kroki są zależne od wybranego przewoźnika:
- DHL, DPD – po Twoją paczkę przyjedzie kurier, a informacje o terminie otrzymasz mailowo. W przypadku DPD wydrukuj dodatkowo protokół odbioru.

Jeśli kurier nie odbierze paczki w umówionym terminie – zaplanuj nowy termin odbioru. Możesz to zrobić kontaktując się bezpośrednio z firmą kurierską i podając konsultantowi indywidualny numer zlecenia odbioru swojej paczki, który otrzymałeś na maila podczas jej nadawania.

Z poszczególnymi firmami kurierskimi skontaktujesz się pod numerami:
- DPD: 22 577 55 10

Możesz wybrać jedną z dwóch form płatności:
1) pre-paid – zapłacisz z góry przez PayU (kartą, przelewem lub kodem BLIK); po wybraniu tej opcji, Twoje zamówienie zacznie być realizowane zaraz po przekazaniu wpłaty
2) past-paid – zapłacisz przelewem po otrzymaniu faktury VAT. Jeśli wybierzesz tą formę rozliczeń, będziemy potrzebowali skanów dokumentów rejestracyjnych firmy (NIP, REGON, KRS, EDG), które prosimy przesyłać na info@paczucha.eu.

Niezależnie od tego czy płacisz z góry czy rozliczasz się w formie post-paid, Twoim zamówieniem zajmiemy się w ciągu kilku minut od jego złożenia. Na podany przez Ciebie adres e-mail wyślemy wiadomość z linkiem do listu przewozowego. Wydrukuj go i razem z paczką przekaż kurierowi.

Tak. Każda przesyłka musi być oklejona listem przewozowym, a jeśli nie jest – kurier ma prawo odmówić jej przyjęcia. Pamiętaj również o wydrukowaniu protokołu odbioru, który kurier podpisze odbierając paczkę z listem przewozowym.

Najpierw anuluj błędnie złożone zamówienie. Zrobisz to, klikając „X” znajdujący się przy danym zleceniu w panelu zarządzania. Opłatę za niezrealizowaną przesyłkę zwrócimy na Twoje konto w ciągu trzech dni roboczych, potrącając koszt przelewu bankowego i prowizji PayU.
Jeśli anulowałeś błędne zamówienie, złóż i opłać nowe zamówienie z poprawnymi danymi.

Są to towary, których nie możesz wysłać paczką. Każda firma kurierska określa ich listę we własnym zakresie. Sprawdzisz je klikając w poniższe nazwy firm.
• DPD
• DHL

Kurier nie ma obowiązku kontaktować się z Tobą telefonicznie przed doręczeniem przesyłki. Może podjąć taką decyzję w szczególnych sytuacjach, na przykład gdy nie będzie mógł trafić pod wskazany adres.

W zależności od wybranej przez Ciebie formy płatności, zaksięgowanie środków może potrwać:
- w przypadku przelewu transferowego po przekierowaniu na stronę banku – do 30 minut
- w przypadku zwykłego przelewu online – w ciągu doby (dni robocze)
- w przypadku karty płatniczej – do kilku godzin
- w przypadku gotówki – zależnie od wewnętrznych procedur placówki, w której dokonywana była wpłata – najczęściej do 2 dni roboczych

Jeśli oczekiwany termin upłynął, skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy, opisując sytuację i dołączając potwierdzenie przelewu wygenerowane ze strony banku w formacie pdf.. Mailowo będziemy informować Cię o przebiegu sprawy.

Pamiętaj, że najczęstszymi przyczynami braku zaksięgowania środków są:
1) dane do przelewu użyte więcej niż 1 raz – dane te są jednorazowe, generowane dla każdej jednej transakcji indywidualnie i nie można ich stosować przy innych transakcjach
2) zmodyfikowany tytuł przelewu – tytuł przelewu musi być identyczny z tym wygenerowanym przez system, nie można go skracać ani modyfikować
3) zmodyfikowana kwota przelewu – kwota musi mieć identyczną wartość ze zleconą transakcją.

Pamiętaj, że to nadawca odpowiada za właściwe zapakowanie przesyłki. Szczegółowe instrukcje dotyczące pakowania zależą od wybranej firmy.

Jeśli przesyłka została uszkodzona w transporcie, odbiorca powinien zgłosić zastrzeżenia w momencie doręczenia i poprosić o sporządzenie protokołu szkody w momencie doręczenia. Jeśli odbiorca nie zauważył uszkodzeń przy doręczeniu, może w ciągu 7 dni od daty doręczenia skontaktować się z firmą kurierską i umówić się na powtórną wizytę kuriera, aby spisać protokół szkody.

Nie udało Ci się znaleźć poszukiwanej odpowiedzi?

Zapytaj Arletę!

Napisz do nas

Arleta w kontakcie